Cunservantisò sustanzi chì impediscenu a crescita di microorganismi in un pruduttu o impediscenu a crescita di microorganismi chì reagiscenu cù u pruduttu. I cunservanti ùn solu inibiscenu u metabolismu di batteri, muffa è lieviti, ma affettanu ancu a so crescita è a so ripruduzzione. L'effettu cunservante in a formulazione hè influenzatu da una varietà di fattori, cum'è a temperatura di l'ambiente, u pH di a formulazione, u prucessu di fabricazione, ecc. Dunque, capisce i vari fattori aiuta à selezziunà è applicà diversi cunservanti.
I fattori chì influenzanu l'efficacità di i cunservanti cusmetichi sò i seguenti:
A. natura di i cunservanti
A natura di u cunservante stessu: l'usu di a cuncentrazione è a solubilità di i cunservanti hà un grande impattu annantu à l'efficacità
1, In generale, più alta hè a cuncentrazione, più efficace hè;
2, I cunservanti solubili in acqua anu una migliore prestazione di cunservanti: i microorganismi si multiplicanu di solitu in a fase acquosa di u corpu emulsionatu, in u corpu emulsionatu, u microorganismu serà adsorbitu nantu à l'interfaccia oliu-acqua o si moverà in a fase acquosa.
Interazzione cù altri ingredienti in a formulazione: inattivazione di cunservanti da certe sustanze.
B. Prucessu di pruduzzione di u pruduttu
L'ambiente di pruduzzione; a temperatura di u prucessu di pruduzzione; l'ordine in quale i materiali sò aghjunti
C. Pruduttu finale
U cuntenutu è l'imballu esternu di i prudutti determinanu direttamente l'ambiente di vita di i microorganismi in i cusmetichi. I fattori ambientali fisichi includenu a temperatura, l'ambientevalore di pH, pressione osmotica, radiazione, pressione statica; L'aspetti chimichi includenu fonti d'acqua, nutrienti (fonti di C, N, P, S), ossigenu è fattori di crescita organici.
Cumu si valuta l'efficacità di i cunservanti?
A cuncentrazione inhibitoria minima (MIC) hè l'indice basicu per valutà l'effettu di i cunservanti. Più bassu hè u valore MIC, più altu hè l'effettu.
A MIC di i cunservanti hè stata ottenuta per via di esperimenti. Diverse concentrazioni di cunservanti sò state aghjunte à u mezu liquidu per via di una seria di metudi di diluizione, è dopu i microorganismi sò stati inoculati è cultivati, a più bassa concentrazione inibitoria (MIC) hè stata scelta osservendu a crescita di i microorganismi.
Data di publicazione: 10 di marzu di u 2022