In u prucessu di lavaggio enzimaticu, e cellulasi agiscenu nantu à a cellulosa esposta nantu à e fibre di cuttuni, liberendu a tinta indaco da u tessutu. L'effettu ottenutu da u lavaggio enzimaticu pò esse mudificatu aduprendu cellulasi di pH neutru o acidicu è introducendu agitazione meccanica supplementare per mezu cum'è palle d'acciaiu.
In paragone cù altre tecniche, i vantaghji di u lavaggiu enzimaticu sò cunsiderati più sustenibili chè u lavaggiu à a petra o u lavaggiu à l'acidu perchè hè più efficiente in termini d'acqua. I frammenti di pomice residuali di u lavaggiu à a petra richiedenu assai acqua per esse eliminati, è u lavaggiu à l'acidu implica parechji cicli di lavaggiu per pruduce l'effettu desideratu.[5] A specificità di u sustratu di l'enzimi rende ancu a tecnica più raffinata chè altri metudi di trasfurmazione di u denim.
Hà ancu svantaghji. In u lavaggiu enzimaticu, u colorante liberatu da l'attività enzimatica hà a tendenza à rideposità si nantu à u tessile ("macchie di daretu"). I spezialisti di lavaggiu Arianna Bolzoni è Troy Strebe anu criticatu a qualità di u denim lavatu cù enzimi paragunatu à u denim lavatu à a petra, ma sò d'accordu chì a differenza ùn saria micca rilevata da u cunsumadore mediu.
È à propositu di a storia, à a mità di l'anni 1980, u ricunniscimentu di l'impattu ambientale di u lavaggio à a petra è l'aumentu di e regulazioni ambientali anu purtatu à a dumanda di una alternativa sustenibile. U lavaggio enzimaticu hè statu introduttu in Europa in u 1989 è hè statu aduttatu in i Stati Uniti l'annu dopu. A tecnica hè stata ughjettu di studiu scientificu più intensu dapoi a fine di l'anni 1990. In u 2017, Novozymes hà sviluppatu una tecnica per spruzzà l'enzimi direttamente nantu à u denim in un sistema di lavatrice chjusu invece di aghjunghje l'enzimi à una lavatrice aperta, diminuendu ulteriormente l'acqua necessaria per u lavaggio enzimaticu.
Data di publicazione: 04 di ghjugnu 2025