ellu-bg

U fenossietanolo hè dannusu per a pelle?

Chì ghjèfenossietanolo?
U fenossietanolu hè un etere glicolicu furmatu cumbinendu gruppi fenolici cù l'etanolu, è appare cum'è un oliu o mucillagine in u so statu liquidu. Hè un cunservante cumunu in i cusmetichi, è si pò truvà in tuttu, da e creme per u visu à e lozioni.
U fenossietanolo ottiene u so effettu cunservatore micca per via di l'antioxidante ma per via di a so attività antimicrobica, chì inibisce è ancu elimina grandi dosi di microorganismi gram-pusitivi è negativi. Hà ancu un effettu inibitoriu significativu annantu à una varietà di batteri cumuni cum'è E. coli è Staphylococcus aureus.
U fenossietanolo hè dannusu per a pelle?
U fenossietanolu pò esse letale quandu hè ingeritu in dosi elevate. Tuttavia, l'applicazione topica difenossietanoloà cuncentrazioni inferiori à 1,0% hè sempre in u range sicuru.
Avemu digià discuttu se l'etanolu hè metabolizatu in acetaldeide in grande quantità nantu à a pelle è s'ellu hè assorbitu in grande quantità da a pelle. Tramindui sò ancu abbastanza impurtanti per u fenossietanolu. Per a pelle cù una barriera intatta, u fenossietanolu hè unu di l'eteri glicolichi chì si degradanu più rapidamente. Se a via metabolica di u fenossietanolu hè simile à quella di l'etanolu, u prossimu passu hè a furmazione di acetaldeide instabile, seguitata da l'acidu fenossiaceticu è altri radicali liberi.
Ùn vi ne fate ancu! Quandu avemu parlatu di retinolu prima, avemu ancu mintuvatu u sistema enzimaticu assuciatu à u metabolismu difenossietanolo, è chì sti prucessi di cunversione si verificanu sottu à u stratu corneu. Dunque, ci vole à sapè quantu fenossietanol hè veramente assurbitu transdermicamente. In un studiu chì hà testatu l'assorbimentu di un sigillante à basa d'acqua chì cuntene fenossietanol è altri ingredienti antimicrobici, a pelle di porcu (chì hà a permeabilità più vicina à l'omu) assorbe 2% di fenossietanol, chì hè ancu aumentatu à solu 1,4% dopu à 6 ore, è 11,3% dopu à 28 ore.
Questi studii suggerenu chì l'assorbimentu è a cunversione difenossietanoloà cuncentrazioni inferiori à 1% ùn hè micca abbastanza altu per generà dosi dannose di metaboliti. Risultati simili sò stati ottenuti ancu in studii chì utilizanu neonati di menu di 27 settimane. U studiu hà dichjaratu: "Acquosufenossietanoloùn provoca micca danni significativi à a pelle paragunatu à i cunservanti à basa d'etanolu. U fenossietanolu hè assorbitu in a pelle di i neonati, ma ùn forma micca u pruduttu d'ossidazione l'acidu fenossiaceticu in quantità significative." Stu risultatu indica ancu chì u fenossietanolu hà u più altu tassu di metabolismu in a pelle è ùn provoca micca danni significativi. Sè i zitelli ponu suppurtà lu, di chì avete paura ?
Quale hè megliu, u fenossietanolu o l'alcolu?
Ancu s'è u fenossietanolu hè metabolizatu più velocemente chè l'etanolu, a cuncentrazione massima ristretta per l'applicazione topica hè assai più bassa à 1%, dunque ùn hè micca una bona paragone. Siccomu u stratu corneu impedisce à a maiò parte di e molecule d'esse assorbite, i radicali liberi generati da questi dui sò assai menu di quelli generati da e so propie reazzioni d'ossidazione ogni ghjornu! Inoltre, postu chì u fenossietanolu cuntene gruppi fenolici in forma d'oliu, evapora è si secca più lentamente.
Riassuntu
U fenossietanolo hè un cunservante cumunu adupratu in i cusmetichi. Hè sicuru è efficace, è hè secondu solu à i parabeni in termini d'usu. Ancu s'è pensu chì i parabeni sò ancu sicuri, sè vo circate prudutti senza parabeni, u fenossietanolo hè una bona scelta!


Data di publicazione: 16 di nuvembre di u 2021