ellu-bg

MECCANISMU D'AZIONE_ TIPI È INDICI DI VALUTAZIONE DI CONSERVANTI

Quì sottu hè una breve introduzione nantu à i meccanismi d'azione, i tipi è ancu a valutazione indicizzata di diversi conservanti.

cunservanti

1.U modu generale d'azione dicunservanti

I cunservanti sò principalmente agenti chimichi chì aiutanu à tumbà o inibisce l'attività di i microorganismi in i cusmetichi è ancu à mantene a qualità generale di i cusmetichi per un longu periodu di tempu.

Tuttavia, si deve nutà chì i cunservanti ùn sò micca battericidi - ùn anu micca un forte effettu battericida, è funzionanu solu quandu sò usati in quantità sufficiente o quandu sò in cuntattu direttu cù i microorganismi.

I cunservanti inibiscenu a crescita microbica bluccendu a sintesi di enzimi metabolichi impurtanti è ancu inibendu a sintesi di proteine ​​in cumpunenti cellulari vitali o a sintesi di l'acidu nucleicu.

2.Fattori chì influenzanu l'attività di i cunservanti

Parechji fattori cuntribuiscenu à l'effettu di i cunservanti. Includenu;

a.L'effettu di u pH

Un cambiamentu di pH cuntribuisce à a disintegrazione di i cunservanti di l'acidu organicu, è cusì affetta l'efficacia generale di i cunservanti. Pigliate per esempiu, à pH 4 è pH 6, u 2-bromo-2-nitro-1,3-propanediol hè assai stabile.

b.Effetti di gel è particelle solide

A koalina, u silicatu di magnesiu, l'aluminiu ecc., sò alcune particelle di polvere prisenti in certi cusmetichi, chì di solitu assorbenu u cunservante è cusì portanu à una perdita di attività da parte di u cunservante. Tuttavia, alcune sò ancu efficaci in l'assorbimentu di i batteri prisenti in u cunservante. Inoltre, a cumminazione di gel polimericu solubile in acqua è cunservante cuntribuisce à a riduzione di a cuncentrazione di cunservante residuale in a formulazione di i cusmetichi, è questu hà ancu riduttu l'effettu di u cunservante.

c.Effettu di solubilizazione di tensioattivi non ionichi

A sulubilizazione di diversi tensioattivi cum'è i tensioattivi non ionichi in i cunservanti affetta ancu l'attività generale di i cunservanti. Tuttavia, i tensioattivi non ionichi solubili in oliu cum'è HLB = 3-6 sò cunnisciuti per avè un putenziale di disattivazione più altu nantu à i cunservanti paragunatu à i tensioattivi non ionichi solubili in acqua cù un valore HLB più altu.

d.Effettu di u deterioramentu di i cunservanti

Ci sò altri fattori cum'è u riscaldamentu, a luce ecc., chì sò rispunsevuli di causà u deterioramentu di i cunservanti, causendu cusì una riduzione di u so effettu antisetticu. Inoltre, alcuni di questi effetti portanu à una reazione biochimica cum'è risultatu di a sterilizazione è di a disinfezione per radiazioni.

e.Altre funzioni

In listessu modu, altri fattori cum'è a presenza di aromi è agenti chelanti è a distribuzione di cunservanti in l'oliu-acqua bifase cuntribuiscenu ancu à a riduzione di l'attività di i cunservanti in una certa misura.

3.E proprietà antisettiche di i cunservanti

E proprietà antisettiche di i cunservanti sò degne di cunsiderazione. Avè un eccessu di cunservanti in i cosmetici li renderà sicuramente irritanti, mentre chì una mancanza di concentrazione affetterà l'antisetticu.pruprietà di i cunservantiU megliu metudu per valutà questu hè aduprà a prova di sfida biologica chì implica a cuncentrazione minima inibitoria (MIC) è a prova di a zona d'inibizione.

Test di u cerchju batteriostaticu: Stu test hè adupratu per determinà i batteri è e muffe chì anu a capacità di cresce assai rapidamente dopu a cultura nantu à un mezu adattatu. In una situazione induve un discu di carta da filtru impregnatu di cunservante hè lasciatu cascà in u centru di a piastra di u mezu di cultura, ci serà un cerchju batteriostaticu furmatu intornu per via di a penetrazione di u cunservante. Quandu si misura u diametru di u cerchju batteriostaticu, pò esse adupratu cum'è un criteriu per determinà l'efficacità di u cunservante.

Cù questu, si pò dì chì u cerchju batteriostaticu chì usa u metudu di a carta cù un diametru >= 1.0 mm hè assai efficace. U MIC hè chjamatu a minima cuncentrazione di cunservante chì pò esse aghjunta in un mezu per inibisce a crescita microbica. In tale situazione, un MIC più chjucu, più forti sò e proprietà antimicrobiche di u cunservante.

A forza o l'effettu di l'attività antimicrobica hè generalmente espressa in a forma di a cuncentrazione inhibitoria minima (MIC). Cusì, una attività antimicrobica più forte hè determinata da un valore più chjucu di a MIC. Ancu s'è a MIC ùn pò esse aduprata per distingue trà l'attività battericida è batteriostatica, i tensioattivi sò generalmente cunnisciuti per avè un effettu batteriostaticu à bassa cuncentrazione è un effettu di sterilizazione à alta cuncentrazione.

In fatti, in tempi diversi, ste duie attività si verificanu à u listessu tempu, è questu rende difficiule a so differenziazione. Per questa ragione, sò generalmente date un nome cullettivu cum'è disinfezione antimicrobica o semplicemente disinfezione.


Data di publicazione: 10 di ghjugnu 2021