Iodu medicale èPVP-I(Povidone-Iodine) sò tramindui cumunamente usati in u campu di a medicina, ma differiscenu in a so cumpusizione, proprietà è applicazioni.
Cumposizione:
Iodiu medicale: U iodiu medicale si riferisce di solitu à u iodiu elementale (I2), chì hè un solidu cristallinu viola-neru. Hè tipicamente diluitu cù acqua o alcolu prima di l'usu.
PVP-I: PVP-I hè un cumplessu furmatu incorporendu iodu in un polimeru chjamatu polivinilpirrolidone (PVP). Sta cumminazione permette una megliu solubilità è stabilità paragunata à u iodu elementale solu.
Pruprietà:
Iodiu medicale: U iodiu elementale hà una bassa solubilità in acqua, ciò chì u rende menu adattatu per l'applicazione diretta nantu à a pelle. Pò macchià e superfici è pò causà irritazione o reazzioni allergiche in certi individui.
PVP-I:PVP-Ihè un cumplessu solubile in acqua chì forma una suluzione brunastra quandu hè dissoltu in acqua. Ùn macchia micca e superfici cusì facilmente cum'è u iodu elementale. PVP-I hà ancu una megliu attività antimicrobica è una liberazione sustenuta di iodu cà u iodu elementale.
Applicazioni:
Iodiu medicale: U iodiu elementale hè cumunamente adupratu cum'è agente antisetticu. Pò esse incorporatu in suluzioni, unguenti o gel per a disinfezione di e ferite, a preparazione preoperatoria di a pelle è a gestione di infezioni causate da batteri, funghi o virus.
PVP-I: PVP-I hè largamente adupratu cum'è antisetticu è disinfettante in diverse procedure mediche. A so natura solubile in acqua permette di esse adupratu direttamente nantu à a pelle, e ferite o e membrane mucose. PVP-I hè adupratu per scrub chirurgichi per e mani, pulizia preoperatoria di a pelle, irrigazione di e ferite è in u trattamentu di infezioni cum'è ustioni, ulcere è cundizioni fungine. PVP-I hè ancu adupratu per sterilizà apparecchiature, strumenti chirurgichi è dispositivi medichi.
In riassuntu, mentre chì u iodu medicale èPVP-Ianu proprietà antisettiche, e principali differenze stanu in e so cumpusizioni, proprietà è applicazioni. U iodu medicale si riferisce tipicamente à u iodu elementale, chì richiede una diluzione prima di l'usu è hà una solubilità più bassa, mentre chì PVP-I hè un cumplessu di iodu cù polivinilpirrolidone, chì furnisce una migliore solubilità, stabilità è attività antimicrobica. PVP-I hè più cumunamente adupratu in vari ambienti medichi per via di a so versatilità è facilità d'applicazione.
Data di publicazione: 05 lugliu 2023
